سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی استخر | مراحل صفر تا صد طراحی استخر

طراحی استخر یک فعالیت تخصصی می باشد که باید توسط پیمانکاران متخصص انجام بگیرد. شما می توانید انواع مختلف استخر را در سازه مورد نظرتان طراحی و اجرا کنید، اما برای این کار نیاز به یک متخصص در امر ساخت استخر نیاز خواهید داشت. آچارسی با کمک متخصصان و پیمانکارانی که در این مجموعه فعالیت دارند، می تواند 0 تا صد فرایند طراحی استخر تا اجرا را برای شما انجام دهد. طراحی استخر مدرن، طراحی استخر سرپوشیده ویلایی، طراحی استخر کوچک در حیاط و … همگی در حیطه کاری این مجموعه می باشد.

طراحی استخر

 

طراحی استخر روباز

استخر ها اکثر اوقات جنبه تفریحی دارند و افراد بعد از یک روز یا یک هفته کاری پر مشغله برای رسیدن به یک محیط آرامش بخش مانند استخر نیاز دارند. حال اگر این محیط در فضای باز و سرسبز باشد چشم انداز فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد. به همین دلیل طراحی استخر روباز از سرپوشیده رایج تر است و اکثریت افراد طراحی استخر روباز را به سرپوشیده ترجیح میدهند. برای زیبا تر شدن محیط اطراف میتوان از نورپردازی ها و فضای سبز استفاده کرد. گیاهان طبیعی از جمله مهم ترین موارد برای طراحی استخر روباز میباشد. اگر چه استفاده از استخر روباز ممکن است به نسبت استخر سرپوشیده لذت بخش تر باشد اما استخر روباز رسیدگی بیشتری از استخر سرپوشیده نیاز دارد. و همچنین در فصول سرد سال استفاده از آن بسیار سخت میشود. همچنین آچارسی ساخت استخر روباز را هم انجام می دهد.

طراحی استخر سرپوشیده ویلایی

طراحی سازه های استخر برای ویلا، یکی از محبوب ترین نوع طراحی هایی است که معمولا مشتریان آچارسی به آن نیاز دارند. ویلا ها می توانند انواع استخر را در خود داشته باشند. برای مثال در صورتی که ویلای دوبلکس داشته باشید، می توانید استخر مورد نظر را در پشت بام ویلا طراحی کنید. این موضوع می تواند جذابیت بسیار زیادی برای سازه شما به وجود بیاورد. همچنین با توجه به فضاسازی های انجام شده، طراحی استخر در ویلای شما با اشکال مختلف نیز قابل انجام است. معمولا طراحی استخر در ویلا با سازه های بتنی انجام می گیرد. اما در صورتی که کارفرما قصد اجرا پروژه با کمترین هزینه را داشته باشد، می توان از طرح هایی استفاده کرد که با استفاده از سازه های آماده از جمله فایبرگلاس نیز قابل اجرا باشد.

طراحی استخر کوچک در حیاط

طراحی استخر کوچک در حیاط، یکی دیگر از خدماتی است که معمولا کارفرمایانی که قصد احداث پروژه در حیاط ویلا، باغ و یا باغچه خود را دارند از آن استفاده می کنند. استخر های کوچک معمولا جنبه تفریحی دارند و عمق آنها نیز می تواند متغیر باشد. این نوع استخر ها هزینه ساخت و طراحی کمتری دارند و همچنین تصفیه خانه و موتورخانه آنها نیز به سادگی قابل اجرا است. در کنار استخر های کوچک می توان جکوزی را طراحی کرد که در فصل سرما مورد استفاده قرار بگیرد. برای اجرا استخر های کوچک نیز می توان از سازه های پیش ساخته یا اصطلاحا استخر های پیش ساخته استفاده کرد. استخر های پیش ساخته به صورت قالب های آماده در کارخانه و یا تولیدی ساخته می شوند و برای اجرا به محل مورد نظر انتقال پیدا می کنند. این نوع از سازه ها در طراحی بسیار محدود هستند.

مراحل طراحی استخر

طراحی استخر کوچک در حیاط

قبل از شروع طراحی استخر، نیاز است تا طراحان مجموعه اطلاعات دقیقی در مورد متراژ محیط، نوع بنا و محلی که قصد اجرا استخر در آنجا را گرفته اید، داشته باشند. کارفرما باید به دقت این اطلاعات را در اختیار طراحان قرار دهد یا در یک جلسه حضوری، طراحان به محل مورد نظر مراجعه کرده و نقشه برداری های اولیه را از محل مورد نظر انجام خواهند داد.

در صورتی که این فرایند انجام نشود، طراح های ارائه شده ممکن است با محیط بنا سازگاری نداشته باشند. در صورتی که شرایط بازدید از سازه مهیا نباشد، کارفرما می تواند متراژ و یا تصاویری از محل مورد نظر را در اختیار تیم طراحی قرار دهد و کارشناسان با در نظر گرفتن نقشه سازه می توانند طرح اولیه را ارائه کنند. همچنین در این مرحله سلیقه و علایق کارفرما نیز مورد بررسی قرار میگیرد و با توجه به علایق کارفرما طرح مورد نظر به صورت یک نقشه کامل در اختیار پیمانکار پروژه قرار میگیرد.

بررسی و عیب یابی طرح اولیه

معمولا بعد از ارائه طرح های اولیه، پیمانکار و یا کارفرما ایده های جدیدتری برای اصلاح طرح اولیه ارائه می کنند که این موضوع می تواند به عنوان اصلاحیه بر روی طرح اولیه اجرا شود. این کار باعث می شود تا طرح نهایی به وجود آمده کاملا مطابق با استاندارد های در نظر گرفته شده کارفرما باشد. معمولا این مرحله زمان زیادی نمی برد و در کمتر از 1 هفته انجام میگیرد.

ارسال طرح استخر برای اجرا

در آخر زمانی که طرح اولیه مورد بررسی کامل قرار گرفت و اصلاحات مورد نظر بر روی آن انجام شد، طرح نهایی به دست کارفرما میرسد که می تواند این طرح را با کمک مجریان ساخت استخر به اجرا در بیاورد. لازم به ذکر است که آچارسی به صورت تخصصی ساخت استخر را انجام می دهد و شما می توانید برای اجرا نیز از مهندسین مجموعه استفاده کنید.